Wednesday, February 6, 2008

Sammenlikning av blogger. 6 Februar 2008

Det er ingen fasit på hvordan en blogg skal se ut, men noe som er sikkert er at noen er styggere og noen er penere enn andre. Dette avhenger fra individ til individ selvfølgelig, men jeg vil jeg meddele med meg hva som er vakrest og verst av disse bloggene:
Svenske i Norge:
En klar aktiv blogger, noe som trekker opp, men designet til denne siden var jo som en mal, noe som i mine øyne gjør denne bloggen som alle andre blogger, ganske kjedelige egentlig. Hvis man først skal lage en blogg som er så innholdsrik, ser jeg ikke poenget i å ikke sette litt arbeid i designet, ellers en fin blogg. Det var dog en fin oversikt over innleggene hans, han bruker hyperlinker fint, og gjør seg flid med linkene. En fin blogg, men han kunne gjort noe med designet sitt.
Gatemote i Oslo:
Som en scripter som jeg er, så liker jeg dårlig flash. Det er lite sikkert, og det blir ofte rotete. I overskriften er det en skrivefeil, en såkal orddelingsfeil, noe som rammer vårt samfunn i dag, og dette er noe som irriterer meg til de grader. Ellers var designet ganske stilig syns jeg, rosa og grått er en fin kombinasjon, men det er ingen proffesjonell som har lagd siden ser det ut til. Det er jo en svært innholdsrik side da, noe som er en bra ting.
På hjortefot:
Et greit design på siden, men virker litt rotete.
Likte ikke så veldig godt svart hvitt designet, også bilder uten noen form for god intergrering, man kunne heller linket til bilder, hadde sett bedre ut. Syns også det var en ganske stygg tegning som var øverst på siden, og som sagt, rotete.

Av disse tre likte jeg klart førstnevnte. Design er ikke det viktigste, men inneholdet. Jeg skal ikke skryte på meg at jeg har lest godt igjennom bloggene, men den øverste som er laget av en privatperson, var min favoritt. Den hadde mye informasjon, kjedelig, men oversiktlig design og morsomme innlegg. Den var den beste.

1 comment:

Ingunn said...

Dette er saklig og bra. Jeg liker spesielt godt at du linker til en side som illustrerer rotete layout. Forklar gjerne spesielle begreper som f.eks. flash - hvorfor er det dårlig?