Thursday, February 14, 2008

Blogg om dataspill

Når jeg fikk denne oppgaven fra dere var jeg litt usikker på hva jeg skulle skrive om, men temaet ble dataspill. Dette fordi jeg tenker at ingen kommer til å skrive om det, og ca 80% av hele klassen skriver vel om musikk.

Dataspill er noe jeg bruker får både underholdning og et verktøy. Dataspill er noe jeg bruker for å slappe av 95%. Det skal mye til for at jeg skal kunne være avslappet 100%, og det eneste stedet jeg kan gjøre det er på gården i drøbak, men bak skjermen med et godt spill kan jeg slappe av og føle meg komfortabel, ganske mye opptil hvor mye jeg slapper av ved gården.

Dataspill er unikt. Istedet for å sette seg foran TVen og se på et program som går av seg selv, kan man styre og bygge opp karakterer i et spill, og det utfordrer mine kreative sider. Dette er virkelig morsomt. Om dette relaterer norsk? Tja. Spill er en stor kultur i Norge, vi har blandt annet nordens største lanparty (The Gathering, TG, som jeg skal på) og vi har funcom som lager et spill som kommer til å bli svært populært. Etter min mening burde man vie mer penger til spillkulturen, og ikke bare theaterkulturen og andre kulturer. For all del, bruk penger på theaterkultur, men inkluder spillkulturen, for det er en svært økende kultur.

3 comments:

ŘÌ$H said...

morsom blogg og kult bilde;)

Alexander said...

Interesant innlegg. Liker temaet ditt! men synes ikke det burde brukes mer penger på spillkulturen, er mange som blir avhengig. Har hørt eksempler på folk som dropper ut av skolen for å spille WoW blant annet. Dette er kanskje et ekstremt tilfelle, men det skjer jo da. keep up the good work =)

Ingunn said...

En annen sak er at det nå bevilges penger til å lage nye spill som er beregnet på undervisning. Dersom de blir bra, kan det jo være noe. Ellers mener jeg at det ikke er skolens oppgave å lage underholdning, det kan elevene sørge for selv på fritiden. Men at undervisning bør være litt inspirerende er en selvfølge.