Thursday, March 13, 2008

No country for old men og FRP på det værste!

No country for old men:

Dette er en film jeg nylig så på kino, som virkelig imponerte meg. For tiden, egentlig de siste åra, så har det vært en bølge som er like ille som musikkbølgen som er for tiden. Det har vært rekker med forferdelige filmer, hvor slossing, stilige effekter, glorete effekter og dårlig skuespill har vært i fokus. Man lager en film for at man skal tjene penger på den, men for tiden har folk lagd filmer med masse kjekke folk i hovedrollene, som trekker folk, særlig fjortiser og unge småkåte jenter, og det er det filmselskapene tjener penger på. Men noen ganger, en skjelden gang, så popper det opp en film som virkelig skiller seg ut. "No country for old men," er en av de. Denne filmen satte et intrykk på meg. Ikke så veldig kjapp film. Filmen var egentlig ganske treg, lite skjedde, men samtidig skjedde det mye, hvis man satte seg inn i den. Dette var en film som hadde et enormt bra skuespill, noe som jeg ikke har sett maken til på lenge. Et fantastisk plott, en genial historie, og perfekt utført i mitt syn.

En scene som særlig ga meg et intrykk av at dette var en skjeldent god film var en scene der "badguyen," som virkelig er en badguy, ond, likegyldig, kynisk og smart, truer en bensinstasjonseier i texas. Han har en lang samtale med denne bensinstasjoneieren, og den blir mer og mer uhyggelig. Til slutt spør badguyen hvilken side av mynten han velger. Bensinstasjonseier skjønner ikke så mye, og velger kron. Han får kron, og badguyen går rolig ut. I denne scenen skjønte man at han skulle slå kron eller mynt om overleving, og scenen hadde ikke så mye mer for seg enn å vise hvor kynisk og ond denne mannen var. En stilig scene!

Filmen er absolutt å anbefale. Personlig er jeg en filmelsker. Jeg ser masse filmer og serier, og vil påstå at jeg i en viss grad er kvalifisert til å si om en film er dårlig eller ei. Denne filmen var absolutt godkjent. Se den!
FRP-politikk på det værste:
Vi merker at vårt samfunn blir sakte men sikkert endret etter miljøkrisa vår. Det er allerede en by i Storbritania som har innført miljøsikre poser i stedet for disse plastposene, og hele byen er generelt mye flinkere til å ta vare på miljøet vårt. Jeg vil gå så langt med å si at hvis vi ikke gjør noe drastisk, så vil menneskeheten gå dukken. Miljøet vårt forandrer seg, og vi trenger absolutt å gjøre noe med miljøet vårt før det skjer.

Hva skal vi gjøre for å bevare jorda vår? Vi må kutte forbruket vårt, være bevisste på hva vi gjør, og vi må gjennomføre det. Det store miljøikonet for noen mennesker er Al Gore. Denne mannen reiser verden rundt og holder foredrag, han har lagd film, og han har forandret MANGE mennesker på en absolutt positiv måte. Mange tenker mer bevisst på hva de gjør etter de har sett filmen. Men akk, det er alltid noen som skal stå i veien. FPR mener at denne filmen er propagandisk. De mener den vil skremme barn og unge. Propaganda er et svært negativt ladd ord. Folk forbinder det fort med krig og elendighet, men når vår verden er skadet, og trenger heling, så ser jeg på propaganda som en positiv ting, hvis man absolutt skal kalle en viktig dokumentar som dette for propaganda. Jeg ser ikke dette som propaganda. Hvordan kan man si det? Fordi det er en dokumentar som er særdeles viktig for at vårt samfunn skal overleve? Vi må gjøre noe for det, og de fleste er positive til det, men selvfølgelig ikke frp. De er virkelig på trynet i mange tilfeller spør du meg. Eneste positive man kan få ut av de er at de er for Thoriumreaktorer. De er for dette fordi det er bra for miljøet, men er det ikke litt ironisk å gå imot en dokumentar om miljø, som er svært viktig, også skryte hemningsløst til folket hvor mye penger vi har lyst til å sette inn for å redde miljøet? FRP lover ingenting mer enn tomme ord. Det er en katastrofe for hele Norge at dette partiet vokser slik som det gjør, og det vokser rett og slett på grunn av vår velferd og egoisme, og tomme løfter fra frp.

No comments: